AlphaBlog

Skrýt reklamu
Tisk z AlphaBlog.wz.cz

Arma 2 na Invexu 2007

Arma 2 na Invexu 2007

(5.11.2007 - 19:58)

Operace Flashpoint ? pro některé obyčejná hra s válečnou tématikou a hnusnou grafikou. Pro někoho ovšem znamená tato hra víc, než si mohou hráči CSka vůbec představit. Hra se od svého vydání mohla pyšnit hráčskou komunitou, kterou má jen málo herních titulů. I po 5ti letech se komunita držela a přicházeli do ní noví a noví hráči. To ukazovalo, jak je hra kvalitní a že má co nabídnout i po tolika letech. Minulý rok se konečně dočkala pokračování. Pro některé bohužel. Komunita se rozdělila a mnoho lidí dalo své sbohem. Důvod? OFP až na malé výjimky přestali lidé hrát a Arma spíš hráče pobouřila, než aby uklidnila jejich touhy. Nyní, po roce vydání, se zdá, že příští rok se pro Armu stane taktéž osudný. Ovšem důvod je více než radostný. Armu totiž čeká pokračování a podle toho, co jsme se dozvěděli na INVEXu, nebude již důvod, byť jen z nostalgie, zapínat Armu I.

V čem bude ARMA II lepší?

Armed Assault 2

Arma II samozřejmě vychází ze stejného enginu jako má Arma I, ovšem rozdílů tam bude víc než dost. U stánku BIS na Invexu jsme zpovídali jednoho z betatesterů a získali jsme tyto exkluzivní informace:

Armed Assault 2

Destrukce objektů

Začneme trochu zlehka a to destrukcí objektů ve hře. V OFP byly domy nezničitelné a když už se někomu podařilo dům zničit poznal to tak, že se daný objekt zmačkal jako by byl z papíru. V Armě je to již řešeno jinak. Domy mají určitou ?životnost? dle velikosti a po její vyčerpání se jednoduše zasunou do země za doprovodu velkého hluku a kouře. Po nich potom zůstane hromádka sutin. V Armě II je to také jinak. Domy nebudou mít dynamický destrukční model jak si mnozí přáli a to především kvůli multiplayerovému hraní. Budou mít body, které se budou dát zničit (padání kusů stěn, střechy apod.) ale vše u stejného domu na stejném místě. Útěchou pro hráče, kteří podporují dynamickou destrukci, může být to, že těchto míst na budově bude požehnaně. Co nás ale opravdu překvapilo, bylo to, že do domu, ve kterém je vystřelený kus zdi, se budou moci schovávat hráči ale především AI. AIčka při postupu městem tyto kryty budou automaticky v případě ohrožení vyhledávat, takže se vám může stát, že při útoku na pěchotu se vám nepřítel rozuteče do sutin domů a jen tak lehce vám nepodlehne.

AI ? umělá inteligence

Kapitola sama o sobě. Jak jsme mohli poslouchat ale i místy na vlastní oči pozorovat, AI přibude několik těch čísel na jejich počítačové IQ. Možná i několikanásobně. Hlavní změnou bude, že jim nebude šumák jejich smrt a budou se jí snažit co nejvíce zabránit. Podle představ tvůrců se AIčka budou umět lépe orientovat ve městech, v lesích apod. Odpadne tudíž zasekávání se o zdi, obcházení celého města kvůli nastoupení do auta apod. Dále se AI bude daleko lépe krýt. Zřejmě se vám již nestane, že byste při krvavých bojích v ulicích města narazili na skupinku nepřátel pochodujících si prostředkem ulice v řadě za sebou. AIčka se budou krýt za zídky, auta a v neposlední řadě klidně i za sloupy či popelnice. A samozřejmě se budou snažit zabránit tomu, aby jste vy dělali to samé. Ano, při kontaktu s nepřítelem se budou snažit ho přestřílet, tudíž se vás budou snažit zasypat nechutným množstvím kulek a granátů, jen aby se mohli dostat do bezpečí, odkud by vás lépe napadali. Podle slov tvůrců bitva, která by normálně trvala několik sekund bude nyní i na několik minut. Přidejme k tomu ještě to, že AI bude umět využívat díry ve zdech od protitankových střel a zážitek z bitvy se mnohonásobně zvětší.

Nové animace

V Armě II přicházejí na scénu i nové animace, například z hořícího tanku začnou vojáci vyskakovat. Ovšem zde by se spíš hodilo slovo ?vylézat?. Ano, tým vývojářů uvažuje i o variantě, že by pro vojáky mohly být vytvořeny animace nastupování a vystupování ze všech možných dopravních prostředků a byl by tak konec teleportacím.

Dynamické rozkazy

Tyto rozkazy byly již na letošním invexu takříkajíc v provozu a k vidění. Jde o to, že se nabídka příkazů bude měnit podle dané situace. Například když označíte vojáky a kurzorem, kterým byste jinak dali bod přesunu či při ukázání na vozidlo povel k nástupu, přejedete například na tank, objeví se vám nové příkazy co přesně mají s daným objektem dělat (nastoupit, zničit apod.). Vysoké využití bude například v misi, kde máte větší množství vozidel na základně a chcete dát povel vojákům nastoupit například jen na místo střelce. Místo toho, abyste museli dávat vojákovi povel nastoupit a ze seznamu X vozidel vybírat to správné (podle hodin) do kterého má nastoupit jako střelec jednoduše ukážete na dané vozidlo a jen stisknete příslušné číslo, které náleží k nastoupení do vozidla právě jako střelec.

Zajíci a jiné zvěrstvo

Co takhle se projít v lese a ulovit si jelena? Nebo zastřelit krávu na pastvě a obohatit si tak na základně jídelniček? Musím vás zklamat, ale zřejmě nic takového nebude. Ve hře budou kromě hmyzu zřejmě jen divocí zajíci, kteří se na určitou vzdálenost budou objevovat a opět mizet. Jak nám bylo vysvětleno, bylo by divné projít okolo krávy a při návratu ji tam již nemít, jelikož by zmizela. Proto budou větší zvířata zřejmě řešena jako objekty (například jako vojáci) a bude záležet na tom, zda je tam mission maker dá nebo ne. Samovolně ve hře se zkrátka objevovat nebudou

Kampaň a RPG prvky

Zde jsme byli opět velice mile překvapeni. Kampaň bude velmi hojně větvená a tudíž bude stát za to ji hrát i několikrát. V samotné kampani ovšem nebudou jen mise typu: znič, zachraň apod. Přibudou například mise, kde budete mít večer po ?šichtě? a půjdete s kamarády na pivo. Nebo půjdete kamarádovi uvařit čaj, pokecáte s hlídkou, budete pro někoho něco shánět apod. V těchto misích se takříkajíc spřátelíte s vojáky a během bitev vám na nich možná začne i záležet. Nechtěl bych se dostat do nepřítelovy kůže, když bych jako hráč zjistil, že mi právě zastřelil kamaráda, se kterým jsem hrál včera večer v hospodě karty?

Ostrov

Kampaň bude zasazena do podzimního období, tudíž podle toho bude vypadat i vegetace na ostrově. Vše bude pestře barevné ale jak jsem sám viděl velice reálné a krásné. Barevnost Army nabude nové dimenze?

Armed Assault 2

Grafická stránka hry

Tuto kapitolu bych ještě rozvětvil a to na:

Armed Assault 2

To by bylo asi tak vše, co jsme se dozvěděli o chystaném pokračování jedné z největších her, která spatřila světlo Světa. Poté co mě zabili v misi ?Čistka? (hranou pod ArmA II) jsme byli obdarováni plakátem Army II a pokračovali jsme obtěžovat zase jiný stánek na Invexu. Ovšem nyní již s hlavou plnou informací...

Autor: Pavel Kohout (Apophis), zdroj: HerníMag.cz


<< Zpět
Líbí se ti článek? Linkuj si!

Komentáře

Alpha007

Ja osobně se na Armu 2 už moc těším, ale bojím se, že ji nerozběhnu.


Přidat komentář

Jméno:
Ochranný kód:
Ochranný kód - opište jej malými písmeny

Web je xHTML 1.0 Strict a CSS validní, optimální pro všechny prohlížeče, blog webu Alpha007.wz.cz, webmaster: Alpha007